Co z tą wodą

Jaką i ile powinniśmy jej spożywać?

Często podopieczni pytają mnie, czy mogą pić wodę gazowaną, czy to szkodzi?

Postaram się w poniższym artykule odpowiedzieć krótko i zrozumiale na najczęściej zadawane pytania w gabinecie! Zainteresowany?

Na wstępie warto zaznaczyć, iż woda jest bardzo ważna dla naszego organizmu. Każdy człowiek składa się praktycznie w 60-70% z wody! To naprawdę wiele!

Według Instytutu Żywności i Żywienia Człowieka zdrowy człowiek w spoczynku powinien spożywać ok. 0,3ml wody na każdy kg masy ciała, a do tego płyny, które „ulatują” z nas podczas aktywności fizycznej – spontanicznej, czy tej wykonywanej podczas treningu. 

Wracając do tej „nieszczęsnej” wody gazowanej.. Nie wiem, dlaczego tak bardzo jest ona demonizowana, bowiem jest to normalna woda nasycona dwutlenkiem węgla, który to nie szkodzi, wręcz często poprawia walory smakowe wody i dodaje uczucia „orzeźwienia”. Nie powinny jej spożywać jedynie osoby cierpiące na wzdęcia bądź takie, które cierpią na choroby układu oddechowego.

Jaką więc wodę pić?

Taką, jaką naprawdę chcesz/lubisz: mineralną, źródlaną, butelkowaną, z kranu.. Jedynie nie polecam wód smakowych z dodatkiem cukrów i konserwantów, ponieważ oprócz tego, że mają kalorie, często powodują podniesienie poziomu cukru we krwi, co totalnie nie jest pozytywnym efektem. Natomiast woda aromatyzowana jest już całkiem ok i może być super alternatywą lemoniad, bardzo dobrze orzeźwia i gasi pragnienie, a przy tym posiada bardzo małą ilość kalorii.

Gdy nie pijesz wody, Twój organizm ją gromadzi – dlaczego? Z natury nasz organizm jest przysposobiony do walki o życie, więc w momencie gdy nie pijesz wody, on myśli, że przyszedł kryzys. Nie myśli wtedy: „A, spoko, Mariolka nie ma czasu pić wody, ale chill, jutro też jest dzień”. On bardziej kombinuje: „O kurczę, dzisiaj nie ma wody, a co jak jutro będzie jeszcze gorzej? Póki mam co gromadzić, to zgromadzę na gorsze czasy”. Takim sposobem nasz organizm odkłada wodę. Im więcej wody pijemy, tym więcej wydalamy, jest to całkiem normalne. 

Mam nadzieję, że jeżeli tego nie robisz, to zaczniesz pić! 🙂

 

Klaudia Rusinek – Klaudia.tastyfood

 



ODBIERZ ZAPROSZENIE
Pozostaw swoje dane, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą, aby ustalić najbardziej dogodny termin spotkania.
Wszystkie pola wymagane.
imię i nazwisko
e-mail
telefon
WYŚLIJ FORMULARZ